Veelgestelde vragen

Welke verzendkosten brengen jullie in rekening?

Wij brengen geen verzendkosten in rekening voor verzendingen binnen Nederland.

Hoe leveren jullie?

Wij werken samen met partners om ervoor te zorgen dat producten zo snel mogelijk bij jou worden thuisbezorgd.  

Wij hanteren een levertijd van 3 tot 5 werkdagen vanaf het moment dat de order door ons is bevestigd, tenzij dit expliciet anders vermeld is onder de kop “ Verzendinformatie” op de productpagina. 

Pakketten kunnen worden bezorgd door DPD, PostNL en  Packs.

Wanneer krijg ik een track en trace nummer?

Je ontvangt een e-mail met het track & trace nummer zodra je bestelling is verzonden.

Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?

Je online bestelling kan je veilig en betrouwbaar betalen via Paypal.

Kan ik een geplaatste bestelling annuleren?

Het is mogelijk om een bestelling te annuleren totdat het bij de pakketbezorger wordt aangeboden. 

Als uit de tracking blijkt dat het product al bezorgd is, dan is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. 

Indien het product nog onderweg is, vragen we je om pakketten bij aflevering te weigeren en onze klantenservice zo snel mogelijk te informeren via klantenservice@woonkooktuin.nl

Mag ik producten retourneren?

Als consument heb je een wettelijk herroepingsrecht. Dit houdt in dan je tot 14 dagen na het ontvangen van het product, het product mag retourneren. 

Tijdens de bedenktijd mag je het product alleen bekijken en beoordelen zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Als je tijdens de bedenktijd verder bent gegaan dan nodig is om de aard en de kenmerken van het artikel vast te stellen, ben jij verantwoordelijk voor de waardevermindering die daaruit voortvloeit en heeft WoonKookTuin het recht om deze waardevermindering te verrekenen met het bedrag dat je terugbetaald zou krijgen. 

Het is daarom belangrijk dat je tijdens de bedenktijd zorgvuldig met het product omgaat. Ook verzoeken wij je om de producten altijd in de originele verpakking te retourneren, voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.

Hoe kan ik een product retourneren?

Wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? 

Meld het product binnen 14 dagen na ontvangst retour via klantenservice@woonkooktuin.nl 

Gebruik hiervoor het modelformulier voor ontbinding/herroeping

Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Verstuur deze altijd met track en trace om misverstanden te voorkomen. 

Verstuur het pakket terug naar:
WoonKookTuin
Van Speijkstraat 134
2518 GG Den Haag
Let op, dit is geen bezoekadres!

Mail na het versturen een foto van het retourbewijs/bonnetje naar klantenservice@woonkooktuin.nl en bewaar deze zelf ook goed, tot de retour volledig verwerkt is. 

Is het niet mogelijk om het product zelf af te geven bij een bezorgdienst, neem dan contact met ons op via klantenservice@woonkooktuin.nl  

Wat voor garantie heb ik op producten?

Producten die je aankoopt via WoonKookTuin vallen onder de minimale wettelijke garantie van 2 jaar. Je hebt recht op een betrouwbaar product dat aan de omschrijving voldoet. Een product is defect als het:

- incompleet is;

- beschadigd of kapot is;

- niet goed werkt;

-  niet kan worden gebruikt zoals wij het hebben omschreven.

Schade door weersomstandigheden wordt niet gedekt door de garantie, aangezien het product niet kapot is en goed functioneert. Neem contact op met je verzekering om dergelijke problemen op te lossen.

Wil je een garantieclaim doen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Als het probleem onder de standaard wettelijke garantie valt, zullen we het probleem oplossen door je de meest geschikte oplossing te bieden. Het kan zijn dat we je vragen om ons te voorzien van foto/videomateriaal waarop de schade/defect zichtbaar is. Dit helpt ons om terugkerende problemen te identificeren en onze producten te verbeteren.

Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend dat de verzending verkeerd is gegaan. Uiteraard zullen we dit zo snel mogelijk herstellen. 

Meld de verkeerde levering aan via klantenservice@woonkooktuin.nl  

Om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen vragen we je om duidelijke foto's van de verpakking en het product (inclusief het SKU-nummer) toe te voegen bij de aanmelding. 

Geef ook aan of je een terugbetaling wilt ontvangen of een vervanging van het product.

Wij zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen ten aanzien van de retourinstructies.

Versturen jullie ook producten naar landen buiten Nederland?

Nee, op dit moment versturen wij alleen binnen Nederland.

Hoe kan ik een klacht melden?

Je kunt je klacht of feedback over onze dienstverlening of een geleverd product melden via e-mail aan klantenservice@woonkooktuin.nl. Vermeld hierbij je naam, adresgegevens en ordernummer.

Ingediende klachten worden binnen 14 dagen beantwoord, berekend vanaf het moment van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door WoonKookTuin binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer er een meer uitvoerig antwoord verwacht wordt.

Ik heb een vraag over een product

Wij helpen je graag bij al je vragen over de producten in ons assortiment.

Op werkdagen staan wij van 09:00 tot 17:00 paraat om je vragen te beantwoorden.

Stuur je vraag naar klantenservice@woonkooktuin.nl

Zijn jullie reviews van echte klanten?

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier. Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.